Matbloggstoppen

onsdag 27 augusti 2014

Jag är ingen säljare men men jag har svårt att hålla tyst om bra produkter.

Ja för många har det ju helt enkelt inte gått att undgå att jag jobbar med LR Health and Beauty Systems.
Jag som aldrig skulle bli någon säljare, det var då verkligen inget för mig.
Vad hände egentligen?? Egentligen har jag väl sedan länge varit intresserad av och lagt en del tid på att hitta bra hälso och skönhetsprodukter. Eller rättare sagt produkter som man använder dagligen. För så är det ju ändå att duscha gör ju de flesta, deo använder de flesta, håret tvättas, rakar sig och många av oss använder make up då och då ..
Men jag upptäckte att det var svårt att hitta produkter på marknaden som verkligen höll vad de lovade samt att innehållsförteckningarna var långa och fulla med ämnen som långt ifrån var hälsosamma att använda i dagligt bruk.
Jag kände ju till Aloe Verans positiva egenskaper.  Så när jag blev konsulent så började jag helt enkelt med att byta ut innehållet i vårt badrum.
Jag var riktigt nöjd. Dels för att jag hade produkter med hög andel Aloe Vera och som höll vad jag hade blivit lovad. Sen blev jag förvånad över hur dryga de var!!++++ i kanten för det.
Det finns ju naturligtvis ett stort utbud med produkter i handeln i dag som marknadsför sig med Aloe Veran. Det som då är intressant är att kolla hur mycket Aloe Vera det är   per ml som finns i flaskan. Inte allt för sällan är då Aloe Veran en väldigt liten del av innehållet.

Jag gillar make up  och parfymer. 
Och ja, jag.använder makeup, mer eller mindre varje dag.
Men så hade jag ju redan hittat bra produkter och märken som jag "alltid brukade köpa".
Men jag vågade iallafall testa LR s makeup, och.det är jag glad för.
När jag testade det mineralbaserade sortimentet så kände jag direkt en känsla av att produkterna var så "lätta" på huden. Tänkte det här håller aldrig dagen ut.. men jag måste säga att jag vill inte byta tillbaka till mina gamla produkter. Hur dyra de än var och hur bra de än ansågs vara så var de nya produkterna betydligt bättre.
Huden andas, tynger inte ner vilket verkligen ger en känsla av att man inte har något smink på sig.
Det som var viktigast för mig var framförallt produkterna höll vad de lovade.
Jag skulle inte bli någon säljare, nej så var det!! Men.. Det är svårt att låta bli att prata om riktigt bra produkter!! Man vill ju bara dela med sig så att fler får uppleva samma sak.
Så ja, jag har sålt en hel del det sista och haft en hel del visningar (jag som inte  pratar inför folk..ler)
Jag som var så tveksam till en början har inte ångrat en dag vad detta tyska företag har gett mig.
Har fått massor av nya kontakter som jag aldrig hade fått om jag inte hade pratat om bra produkter. 
Nej säljare vill ja då inte kalla mig för men att prata om bra produkter med hög kvalité är roligt! Särskilt när kunden kommer tillbaka och är lika nöjd!!
Det är det bästa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar