Matbloggstoppen

tisdag 26 augusti 2014

Känns som sommar.. Bara nästan.

Ja visst kändes det nästan som sommar idag igen?? Visserligen måste jag ändå medge att jag faktiskt har tyckt om de senaste dagarnas regn.. Efter denna sommar, som ju varit fantastisk, så har jag riktigt kännt att det var skönt med en del regniga dagar. Det är som att energin kommer tillbaka och man får lite gjort igen.
Idag blev det några nappband gjorda eftersom lillkillen bestämde sig efter många om och men att han faktiskt var trött och somnade en liten stund mitt på dagen. Det här med sömnen det vet man aldrig nu förtiden.  Men det är väl så det ska va och kommer att förbli ett tag framöver.. ler...
Som jag har använt mina nappband! ! Förstår inte hur jag klarade mig utan med Tyra?? Napparna åker ju ut munnen hela tiden så slipper man ju iallafall att de hamnar där de INTE ska va. 
I eftermiddag var det dags för Tyras andra ridlektion. Trodde aldrig jag skulle
Gå in i ett stall och umgås med dessa stora bestar. Än mindre trodde jag att jag skulle säga " Ja men det är klart att du ska få börja rida.om du vill det " till Tyra.
Men efter att hon mer eller mindre tjatat om ridning i två år samt att jag fick se vilket ansvar det lärde henne  att ta att gå på dagridlägret i sommar så ändrade jag mig bit för bit.
Det blev en mysig stund!! Och det är kul att se hur stolt hon är när hon lär sig nya saker.
Ska se om jag hinner med lite dopplanering ikväll.. Börjar dra ihop sig ...
Njut av kvällen vad ni än gör!! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar