Matbloggstoppen

lördag 6 september 2014

Vad gör dig taggad??

Hade en riktigt skön förmiddag med familjen idag!! Mys och en hel del förberedelser inför morgondagens dop.
Ja.imorgon är det dags!! Lillkillen ska döpas!! Ser fram emot en härlig dag tillsammans med familj och vänner!!!
Eftermiddagen har jag tillbringat med LR gänget !! Det blev en lyxig lunch tillsammans med några LR kollegor. (alltså jag hann sitta ner och äta i lugn och ro).
Sen föreläsningar med massor av inspiration.
Funderar ibland på vad som får mig att bli peppad, vad som får mig att gå igång??!
Människor som tror på det de gör får mig att känna mig inspirerad. Människor som trotts svårigheter ser att förändring till det bättre kan endast ske om jag själv bestämmer mig för det. Allt här i världen har vi långt ifrån möjlighet att påverka,  men vissa saker går åtminstone att göra till det bättre.
Jag.känner ofta att det är faktiskt ingen annan än jag själv som t.ex. kan bestämma hur jag ska må eller känna mig. Antingen så lägger jag mig ner och tycker att livet är pest och pina eller så gör jag det jag kan för att påverka mitt mående och bestämmer mig för att jag har det ganska bra ändå. Ingen annan än JAG kan ta kontrollen över mig själv.
Inte alltid lätt men visst går det??
Har träffat på en massa inspirerande människor i eftermiddag!!
Härligt! !
Nu laddar vi om för en ny dag imorgon! !
God natt alla!!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar