Matbloggstoppen

söndag 4 november 2012

Tiden går fort....

På fredag fyller min "lilla" tjej 6 år!!! VA??? Kan bara inte fatta riktigt, var de åren tog vägen...
Självklart ska här firas, men eftersom jag jobbar hela veckan så förberedde jag med att baka två tårtbottnar i choklad ikväll... Ett recept jag sökte upp på nätet som blev två saftiga choklad bottnar..
Kan rekomenderas.....

Till två Chokladbottnar:

2 dl vetemjöl
2 dl socker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk bakpulver
1 stort ägg
1 1/4 dl filmjölk
1 1/4 dl kaffe
1/2 dl rapsolja

Smörj två formar med löstagbara bottnar och sätt ugnen på 175 grader. 
Sikta ner alla torra ingredienser i en stor bunke. Tillsätt sedan övriga ingredienser och vispa sedan till en slät smet. Fördela smeten mellan formarna. 
Grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 min. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar